Jednoduché účtovníctvo + sklad - verzia 9.091
- Podrobnosti
- Uverejnené: 21. február 2013
- Nové účtovné výkazy pre rok 2013 :
- Výkaz o príjmoch a výdavkoch
výkazy sú spracované v tlačovej forme. Podklady pre XML spracovanie nie sú zverejnené.
- oznamovacia povinnosť - právnické a fyzické osoby, ktoré majú príjmy z podnikateľskej alebo inej zárobkovej činnosti alebo z prenájmu, ktoré v rámci tejto činnosti vykonávajú platby fyzickým osobám s výnimkou platieb za obstaranie zásob a z týchto platieb nezrážajú daň, sú povinné uskutočnené platby oznamovať príslušnému správcovi dane podľa trvalého bydliska prijímateľa, ak u jednotlivej fyzickej osoby presiahne platba sumu 5000,- EUR za kalendárny rok. V oznámení sa uvedie meno, priezvisko a trvalý pobyt fyzickej osoby, prípadne miesto podnikania fyzickej osoby, vyplatená suma vrátane zrážok vykonaných podľa osobitného predpisu, deň a dôvod platby. Oznámenie sa zašle vždy do 31 marca po uplynutí kalendárneho roku, v ktorom bola platba vykonaná (Zákon SNR č.595/2003 Z. z. o dani z príjmov znení neskorších predpisov v novom § 49a ods. 8 zákona.
N
- Pre užívateľov ktorí účtovali v období 2013 výdavky vo verzii 9,089 a nižšej je do programu doplnená voľba Prevodový mostík určená k preúčtovaniu výdavkových dokladov no stĺpcov platných pre rok 2013. Okno s prevodovým mostíkom sa zobrazí po otvorení agendy ak program zistí že štruktúra stĺpcov v peňažnom denníku nezodpovedá štruktúre stĺpcov platnej v roku 2013.
Aktualizácia SW BWK - verzia 9.090
- Podrobnosti
- Uverejnené: 02. január 2013
- Nové pravidlá fakturácie - novela zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov účinná od 1. januára 2013 ( smernica Rady 2010/45/EÚ z 13. júla 2010, ktorou sa mení a dopĺňa smernica 2006/112/ES o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty - tzv. fakturačná smernica).
- elektronická fakturácia
-
Zákon o DPH č. 222/2004 Z. z. v znení neskorších predpisovV § 75 Zákona o DPH č. 222/2004 Z.z. ods 6 sa píše:Faktúra môže byť poslaná písomne alebo so súhlasom zákazníka môže byť poslaná alebo sprístupnená elektronicky. Vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu faktúry poslanej alebo sprístupnenej elektronicky musí byť zaručená elektronickým podpisom podľa osobitného predpisu / Zákon č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 679/2004 Z. z./ alebo prostredníctvom elektronickej výmeny údajov, ak zmluva týkajúca sa tejto výmeny ustanoví použitie postupov zabezpečujúcich vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu údajov alebo iným spôsobom zabezpečujúcim vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu údajov.Elektronickou výmenou údajov sa rozumie prenos údajov elektronickou formou z počítača do počítača s využitím schválenej normy štruktúry odkazu elektronickej výmeny údajov. Odkaz elektronickej výmeny údajov pozostáva zo súboru dielov, štruktúrovaných na základe schválenej normy, vyhotovených vo formáte čitateľnom počítačom, ktoré môžu byť automaticky a nedvojzmyselne spracované.Faktúry poslané alebo sprístupnené elektronicky po dobu úschovy musia byť čitateľné a nesmú byť menené.
- náležitosti faktúry v zmysle § 74 Zákona o DPH č. 222/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov - úprava sprievodných textov faktúr
- lehoty na vyhotovenie faktúry - Oproti súčasnosti sa úprava vyhotovovania faktúr pri dodaní tovaru a služieb v tuzemsku nemení 15 dní. Zjednocuje sa lehota na vyhotovenie faktúr v súvislosti s cezhraničnými dodávkami tovarov alebo služieb (čl. 222 smernice Rady 2010/45/EÚ). Cieľom tejto úpravy je, aby lehota na vyhotovovanie faktúr bola vo všetkých členských štátoch rovnaká a následné evidovanie transakcií v daňovom priznaní (súhrnom výkaze) a platenie dane bude pre dodávateľa aj odberateľa jednotné.
- nové zjednodušené faktúry od 1.1.2013 stanovuje možnosť vystavovať tzv. zjednodušenú faktúru, ktorá neobsahuje všetky údaje, ako (riadna) faktúra a ktorá je považovaná za plnohodnotnú faktúru na účely uplatnenia odpočítania DPH. Takouto zjednodušenou faktúrou je:
- doklad za tovar alebo službu, ak cena vrátane dane nie je viac ako 100 EUR
- doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, ak cena tovaru alebo služby vrátane dane uhradená v hotovosti nie je viac ako 1 000 EUR, alebo uhradená inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť nie je viac ako 1 600 EUR
- Potvrdenie o prijatí tovaru s povinnými náležitosťami, ako sú napríklad identifikácia odberateľa, množstvo tovaru, dátum a miesto prevzatia tovaru v inom členskom štáte, dátum a miesto ukončenia prepravy a identifikácia vodiča a použitého dopravného prostriedku, bude predstavovať povinný dôkazný prostriedok na uznanie oslobodenia od dane.zákon č. 222/2004 Z .z. o dani z pridanej hodnoty
- Zmena účtovania výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov - s účinnosťou od 1.1.2013 dochádza v Peňažnom denníku k úprave štruktúry výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov. ( §4 ods.6 e), § 4 ods. 9 opatrenia MF SR č. MF/26567/2011-74). Ostatné časti Peňažného denníka ostávajú bez zmeny. Od 1.1.2013 sa teda budú podľa novej legislatívy výdavky v peňažnom denníku účtovať do nových stĺpcov. Doterajšie stĺpce peňažného denníka "Materiál" a "Tovar" sa zlúčili do jedného stĺpca "Zásoby", zrušil sa stĺpec "Prevádzková réžia" a zaviedli sa dva nové stĺpce "Služby" a "Ostatné". Výdavky na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov v peňažnom denníku sa od 1.1. 2013 členia na :
- zásoby,
- služby,
- mzdy,
- poistné a príspevky platené za fyzickú osobu alebo podnikateľa podľa § 1 a poistné a príspevky platené zamestnávateľom za zamestnancov,
- tvorba sociálneho fondu,
- ostatné výdavky.
N
- agenda INVENTÚRY ZÁSOB - doplnenie nových funkcií
- nové okno pre zobrazenie evidencie inventúr
- v okne pre spracovanie inventúry pribudla možnosť importu údajov o skutočných stavoch zásob z datových súborov . Nová verzia umožňuje spoloprácu s Aplikácia IVO od spoločnosti BARTECH určenej k vykonávaniu inventúry pomocou mobilného dátového terminálu a čiarového kódu označujúceho inventarizované predmety.
- menu REGISTRAČNÉ POKLADNE - predaj cez počítač -
- možnosť čiastkových úhrad faktúr
- doplnenie spracovania štatistík predaja - spínač Štatistika
- menu skladové karty - nový spínač Zloženie otvára okno pre definovanie zloženia v prípade karty typu sada, výrobok alebo receptúra
- menu skladové karty - nový spínač Servis - záložka DPH - doplnená možnosť hromadného prepočtu predajných cien na skladových kartách po zmene sadzby DPH
- SKLADOVÁ KARTA - možnosť definovania viacerých pomocných jednotiek k skladovej karte
- Odberateľské faktúry - doplnená tretia možnosť výpočtu zliav - zľava položky faktúry je počítaná ako súčet vypočítanej a zaokrúhlenej zľavy položky a vypočítanej a zaokrúhlenej zľavy vypočítanej so sadzbou uvádzanou v hlavičke dokladu
O
- doplnenie prevodných príkazov pre PRIMA banku
- tlač zostavy Evidencia DPH na výstupe- oprava popisu v názve skupiny záznamov
Aktualizácia SW BWK - verzia 9.088
- Podrobnosti
- Uverejnené: 26. február 2012
- oprava zápisu záznamu do evidencie DPH na výstupe pri účtovaní opravného dokladu k dodaneniu tovaru alebo služby pri nadobudnutí tovaru z iného členského štátu
- generovanie výkazu DPH pre rok 2012 - oprava znamienka v riadku 28
aktualizácia SW BWK - verzia 9.087
- Podrobnosti
- Uverejnené: 15. január 2012
L
- Aktualizovaný výkaz DPH pre rok 2012
- S účinnosťou od 1.1.2012 je daňový subjekt povinný platbu dane poukazovanú daňovému úradu označiť v zmysle Vyhlášky č. 378/2011 Z. z. o spôsobe označovania platby dane na nové číslo účtu. Každému daňovému subjektu je pridelené jeho vlastné číslo účtu – tzv. základné číslo účtu. Variabilný symbol platby daní generuje program pri spracované prevodného príkazu podľa pokynov uvedených vo Vyhláške.
- K 1.1.2012 došlo v Slovenskej republike k zmenám v štruktúre daňových úradov bolo zriadených 8 daňových úradov v sídlach krajov a 1 daňový úrad pre vybrané daňové subjekty so sídlom v Bratislave. Na zabezpečenie výkonu činnosti daňových úradov v pôsobnosti krajov bude od 1.1.2012 vytvorených 39 pobočiek (PDÚ) a 42 kontaktných miest daňových úradov (KMDÚ). Do programu bol zapracovaný nový číselnik daňových úradov ( 39 pobočiek (PDÚ) a 42 kontaktných miest daňových úradov (KMDÚ) ).
Aktualizované tlačivo daňového priznania k DPFO za rok 2011
- Aktualizácia programovej nadstavby BWERP - fiškálne pokladnice
N
Možnosť rozšírenia programu o programové nadstavby
- kníhkupectvo
- komisionálny tovar
- záhradníctvo
Pridanie nových funkcií v menu Skladové karty - spínač Servis
- hromadný výpočet predajných cien
- tlač informačných etikiet
BWK Jednoduché účtovníctvo+sklad
- Podrobnosti
- Uverejnené: 13. január 2012
Jedná sa o výkonný, moderný a profesionálny program určený pre vedenie účtovných agend od menších po stredne veľké podniky. Medzi užívateľov programu patrí aj veľké množstvo účtovných organizácii. Prednosťou programu je rýchle a prehľadné účtovanie s vysokou mierou automatizácie pri zápise dokladov a ich spracovaní. Program podporuje sledovanie hospodárskych výsledkov podľa stredísk, akcií a kalkulačných položiek.
Základná charakteristika programu
- Komplexnosť riešenia - základný modul účtovníctvo obsahuje evidencie ako pokladňa, banka, saldokonto, DPH, záväzky, pohľadávky a majetok, sledovanie stavov a obratov v zahraničných menách, výpočet kurzových rozdielov, výkazníctvo a plánovanie
- Typizácia účtovných dokladov umožňuje rýchlu a prehľadnú orientáciu v agende
- Výkonné, prehľadné a názorné spracovanie agendy DPH + riešenie zdaňovania zálohových platieb, generovanie dokladov spojených s dodanením a odpočtom DPH pri obchodovaní s krajinami EÚ
- Veľké množstvo prehľadných výstupov v obrazovkovej, tlačovej a elektronickej forme ( export údajov do formátu XLS)
- Spracovanie účtovných výkazov vo forme priamo akceptovanej daňovými úradmi
- Prepracované riešenie uzávierkových operácií a prechodu na nové účtovné obdobie
- Jednoduchosť ovládania a dôraz na ovládanie z klávesnice
- Automatické importovanie účtovných dokladov z programových modulov Odbyt, Personalistika a mzdy, Skladové hospodárstvo
- Možnosť opravy a rušenia zápisov
- Rýchle a prehľadné informácie o stave hospodárenia účtovnej jednotky
Modul BWUCT - podvojné účtovníctvo je možné používať samostatne alebo môže byť súčasťou modulového organizačného informačného systému.
BWK 9.083
- Podrobnosti
- Uverejnené: 28. júl 2011
L Posielanie mailov z prostredia SW BWSOFT - odstránenie chyby pri odosielaní správ ak systém BWSOFT pracuje pod operačným systémom WINDOWS 7 64 bit.
NSkladové karty - funkcia Servis - rozšírenie servisných funkcii - hromadné operácie.
NTlač výkazov a hlásení pre daňový úrad - doplnenie informácie o tvorcovi a verzii software v korom je výkaz spracovaný.
BWK 9.081
- Podrobnosti
- Uverejnené: 11. február 2011
BWK 9.080
- Podrobnosti
- Uverejnené: 05. január 2011
L Výkaz DPH pre rok 2011 generovanie a tlač
L Doplnenie sadzieb DPH platných pre rok 2011
L Vystavenie faktúry - rozšírenie číselníka - spôsoby dopravy